piątek, 4 listopada 2011

SAGA ...

To co ostatnio mnie pochłania to ,,Saga o Ludziach Lodu” – Margit Sandemo.
Składa się z 47 książek, ja obecnie jestem przy 27-ej części.


Autorka to niezwykle lubiana i ceniona współczesna pisarka norweska, natomiast ,,Saga ...”, o której mowa pobiła wszelkie rekordy popularność w krajach Europy Północnej.

Kto lubi czytać o czarownicach, magii, to saga dla niego. Czyta się łatwo, z zapartym tchem jedną książkę za drugą.
Polecam, a na zachętę, żeby rozbudzić Waszą ciekawość fragment:
,,Dawno temu, przed wieloma setkami lat, Tengel Zły wyruszył na dzikie pustkowia, by zaprzedać duszę Diabłu.
Później Tengel stał się protoplastą rodu Ludzi Lodu.
Tengel uzyskał obietnicę ziemskiego powodzenia, lecz w zamian za to co najmniej jeden z jego potomków w każdym pokoleniu musiał pozostawać w służbie Szatana i czynić zło. Ich znakiem miały być żółte kocie oczy, posiadać też mieli zdolność czarowania. A kiedyś, w przyszłości, urodzić się miał ktoś rozporządzający taką ponadnaturalną siłą, jakiej świat jeszcze nie widział.
Przekleństwo miało ciążyć nad rodem dopóty, dopóki nie zostanie odnalezione miejsce, w którym Tengel Zły zakopał naczynie przeznaczone do gotowania czarodziejskiego wywaru, posiadającego moc przywoływania Księcia Ciemnośći.
Tak głosi legenda. ...
Ale pewnego razu, w XVI wieku, w rodzie Ludzi Lodu przyszedł na świat chłopiec obciążony dziedzictwem, który próbował odwrócić zło, przemienić je w dobro i dlatego nazwano go Tengelem Dobrym.
Nasza saga opowiada właśnie o nim i o jego rodzinie.
Przede wszystkim jednak opowiada o kobietach z rodu Tengela. ...”

A może ktoś już czytał? Jakie wrażenia? Czy spodobała się Wam na tyle, żeby sięgnąć po inne opowieści tej autorki?

Pozdrawiam,
Marta

4 komentarze:

  1. ja czytałam, jeszcze będąc w gimnazjum, na nieciekawych lekcjach :D koleżanka podbierała mi żeby poczytać pikantne fragmenty, czasem dla zabawy na głos :)) ogólnie - bardzo lubię, niestety nie czytałam 2 innych Sag które wchodzą w skład tej trylogii (Saga o Czarnoksieżniku, Saga o Królestwie swiatła), tzn. czytalam, ale po 1 tomie ;/
    Saga Jest super, moj ulubiony bohater to Marco, ale jeszcze do niego nie doszłaś pewnie. O i jeszcze Heike, Villemo, Sol ;p, Tula

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno temu zaczytywałam się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam wszystkie :) Sięgnęłam też po inne powieści tej autorki i są równie ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam wszystkie jakieś 2 lata temu. Szalenie mi się podobało!

    OdpowiedzUsuń