czwartek, 10 listopada 2011

Płatki – ale nie od kuchni ...

Dziś kolej na pielęgnację za grosik. O czym mowa?
Płatki ryżowe lub owsiane.


Idealnie nadają się do mycia – pilingu twarzy, a oprócz tego są świetne do sporządzania maseczek a przy zmyciu takowej maseczki też pilingują.

Ja postępuję w ten sposób, że najpierw: wsypuję troszkę płatków/otrębów ryżowych lub owsianych i zalewamy przygotowaną ciepłą wodą - tyle żeby powstała papka. Odstawić na 5 min, żeby rozmiękły. Wygląda to tak:

 

Poczym myję tą papką buzię robiąc dokładny piling. Opłukując twarz wodą.
Następnie do pozostałej części dodaję ulepszaczy (wymienione niżej) tworząc maseczkę w zależności jakiej potrzebuję w danym momencie moja cera twarzy.
Nakładam na 10 – 15 min, a następnie spłukuję wodą również delikatnie masując twarz.

Oczywiście jak wszystko można ulepszyć, dodając do tego następujących ulepszaczy:
þ zsiadłe mleko lub jogurt naturalny (łyżeczkę),
þ mąka ziemniaczana (łyżeczkę),
ww. składniki są dodawane zawsze w celu zagęszczenia maseczki, żeby nie spływała z twarzy, natomiast te niżej w celu, np.: rozjaśnienia, odżywienia, odkażenia, poprawy nastroju
þ sok z cytryny,
þ sok z aloesu,
þ aspirynę (3,4 szt.),
þ olejek naturalny (wg uznania, np. ja mieszam 3 różne w zależności czy potrzebuję nawilżenia to – różany, lawendowy, cytrynowy lub gdy odkażenia – melisowy, miętowy, drzewo herbaciane).

Znacie może jeszcze jakieś inne zastosowania tych produktów w pielęgnacji.

Pozdrawiam,
Marta

5 komentarzy:

  1. pamietam jak bylam mala moja mama robila kiedys takie maseczki,dobrze,ze mi przypomnialas o takim rodzaju maseczek,napewno wyprobuje na sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. witam

    zapraszam na konkurs do wygrania sukienki z japanstyle i nie tylko (do wyboru na portalowym butiku) zasady konkursu na topModeo.pl dla zalogowanych a wystarczy tylko się zalagować nic nie tracisz a wiele możesz zyskać -> ekstra ciuchy na sylwestra sama wybierasz sie nagrodę lub wymieniasz ją na kasę www.topModeo.pl

    (jest to nowy portal który w ramach otwarcia oferuje konkurs i wspaniałe nagrody) na topModeo.pl możesz dodawać zdjęcia, filmy, rozmawiać na czacie, forum, hydeparku, dodawać ogłoszenia (kupię, wymienię, sprzedam) i wiele innych ciekawych mozliwości.. zapraszam

    ps. współpracujemy również z blogami w razie chęci współpracy proszę o kontakt (na portalu w zakładce kontakt)

    OdpowiedzUsuń
  3. może i ja się skuszę:)

    zapraszam na konkurs do wygrania 100zł
    www.styliowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ciezko mi wyobrazic sobie taka packe na buzi:D ale moze dlatego, ze ja takie packi czesto jem ;) ale moze sie skusze:D ostatnio marzy mi sie zrobienie peelingu miodowego;) ale gdzies przepis zgubilam:/
    http://shpcdream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł. Ja często robię sobie maseczkę z ubitego białka kurzego, do którego dodaje albo parę kropel soku z cytryny lub jakiś olejek eteryczny np. z drzewa herbacianego lub rozmarynowy.

    OdpowiedzUsuń